Wednesday 22 October 2014

V jednom kole poprvé publikováno anglicky 09.04.2013

Zdá se, že jsme z útulného a spořádaného pracoviště opět upadly do chaosu. Je to ovšem ten správný druh chaosu, který pramení z mnoha záležitostí probíhajících v Malých Světech ve stejném okamžiku.

Děje se zde tolik věcí najednou, že je těžké zvolit, o čem vlastně psát. Jsem v pokušení prostě jen odeslat spoustu fotografií, ať je každý právě tak zmatený, jako jsme my.

Máme za sebou tolik uklízení, drhnutí, opravování, lepení, odstraňování nepříjemných substancí (plíseň, můří vajíčka, rez), sepisování seznamů, co je nařadě příště, tu a tam zpestřeno nějakou tvůrčí činností. (Pro ty, kteří se podivují, proč tyhle příšerné věci zaplavily moje domečky, nezapomeňte, kde byla většina z nich uskladněna  po bezmála celé desetiletí. Prošlo nám to vlastně celkem snadno.)


Vyklidit a nahrubo opravit všechny domečky bylo plánováno na minulý týden, aby vypadaly přijatelně alespoň zvenčí, třebaže nevybavené nábytkem. Ale tento dobře vymyšlený plán ztroskotal na pokušení.


Butterfly se zmocnila ošklivého oranžového bungalovu a byla zachvácena představou, jak by tenhle domeček mohl vypadat 

- a hned jí take začala uskutečňovat. Tenhle proces bude mít pro sebe celý článek. To samé se přihodilo is s Cape Cod domem.












Já jsem byla zaměstnána mnohe nudnějšími úkoly. Nejpříšernější z nich bylo vytrhávání moly rozežraného koberce v Lundby domu.  

 
Jeden by vážně doufal, že ten vynikající švédský výrobce domků pro panenky bude mít víc rozumu než použít na koberce plsť, materiál, který je notoricky náchylný k molům.
Ale, jak Butterfly poukázala, výrobce pravděpodobně nepředpokládal, že domečky vydrží celých čtyřicet let.



A to samé poznamenala, když jsem naříkala nad zrezivělým průčelím svého  baby Triang domku, který vypadá, jako by měl osypky. 

Rozhodla jsem se všechno ponechat, kromě jednoho z Triangs (mám jich šest, včetně poněkud bizarního Jenny's Home, domku, o kterém napíšu více v některém budoucím příspěvku) které jsou v původním stavu, i když je to poněkud proti srsti, vzhledem ke stavu některých tapet uvnitř nich.


To znamená, že pravděpodobně nebudu přelakovávat zrezivělé okenní rámy nebo vyměňovat ty velmi zničené závěsy v zamřížovaných oknech. 

Všechny je důkladně vyčistím, přilepím zkroucené a zprohýbané střechy a narovnám okna a okenní rámy. Budu se snažit je vybavit pravým Triang nábytkem, přestože budu asi muset přidat nějaké Dol-Toi a Barton, které oba byly po určitou dobu současníky s Triang v jeho předlouhé existenci.

Shed on the Pond je vynikající website pro všechny, kdo chtějí vědět víc o dlouhé historii Lines a Triang Houses. A take skutečně pěkný blog o domečcích pro panenky všeobecně.  

Včera odpoledne jsem vybalila všechny  kousky Lundby nábytku, které jsem mohla najít, včetně těch, které mně před odjezdem darovala kamarádka – velmi speciální dárek, který obsahoval i velkou myší rodinku, zcela zřejmě ze stejného klanu jako tyhle these.   


Bylo to velmi vzrušující, když jsem si uvědomila, že ten ošklivý gregoriánský domeček, který postával kolem a tvářil se zkroušeně, vypadá skutečně mnohem líp bez té zvlněné venkovní tapety; a se svými mnoha pokoji je ideálním bydlením pro širokou myší rodinku – přestože budou muset udělat velký skok od těch mrňavých vstupních dveří!  

Má švagrová, velmi dovedná miniaturistka, která přijede příští týden, aby nabídla pomocnou tvůrčí ruku, navrhla použít na nábytek santalové dřevo, které odpuzuje moly,  protože všechny myši jsou vyrobeny z té příšerné plsti.....


Lundby nábytek zabral celou mou pracovní plochu – byl by to skvělý obrázek pro WOYWW.  
Shame it was Friday.....

Škoda, že byl pátek .....
Malá odbočka:  přestože jsem si nedávno užila účast ve WOYWW  myslím, že to pro mně v budoucnu bude vzácné. Ačkoliv je fascinující navštěvovat jiné blogy, a také příjímat návštěvníky na mém vlastním, je to časově velmi náročné, a já se musím v tuhle chvíli soustředit na jiné věci.....




Uvědomuji si, že jsem nezmínila, jak se postupují práce na velkém Walmer domečku pro panenky, který postával kolem od té doby co jsme přijeli, vzkvétajícím obchodním domě, napodobenině obchodu pánskou konfekcí a zrození esekské hospody, dokonalé i s ozdobnou sádrovou omítkou– které budou všechny v budoucích článcích. Jak vzdálené se zdá včerejší proklínání and nadávaní, když jsem se snažila dát dohromady ten zpropadený Jennin dům. Raději abych hned pospíchala do Malých Světů a dala se do práce …. 

Je od vás velmi milé, že mě provázíte na mé pouti. Ten proces začína být právě teď velmi vzrušující a doufám, že se brzy znovu setkáme. Děkuji, že pořád ještě čtete .....

No comments:

Post a Comment